A 2022-23-as tanévben is Erdély volt az úti cél.

Iskolánk ebben a tanévben a Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt.-hez benyújtott HAT-KP-1-2022/1-000801 pályázati azonosítószámú sikeres pályázata révén ismét bekerült a Határtalanul programba! A program megvalósult Magyarország Kormányának támogatásával.
5 000 000 forintos támogatást nyertünk az 5 napos romániai – erdélyi – utazásra, melyen 50 hetedikes tanulónk vehetett részt 2023. május 22-től május 26-ig.

A kirándulás útvonala: Arad, Déva, Vajdahunyad, Nagyszeben, Kerc, Alsócsernát, Prázsmár, Törcsvár, Brassó, Kézdivásárhely, Szent Anna tó, Csíksomlyó, Agyagfalva

1. nap

2. nap

3. nap

4. nap

5. nap

A 2021-22-es tanévben Erdély volt az úti cél.

Iskolánk ebben a tanévben a Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt.-hez benyújtott HAT-KP-1-2021/1-000239 pályázati azonosítószámú sikeres pályázata révén ismét bekerült a Határtalanul programba! A program megvalósult Magyarország Kormányának támogatásával.
4 747 275 forintos támogatást nyertünk az 5 napos romániai – erdélyi – utazásra, melyen 37 hetedikes és 8 nyolcadikos tanulónk – azaz 45 fő – vehetett részt 2022. május 9-től május 13-ig.

A kirándulás útvonala: Arad, Marosillye, Déva, Vajdahunyad, Nagyszeben, Fehéregyháza – Ispánkút, Székelykeresztúr, Farkaslaka, Székelyudvarhely, Marosfő, Zetelaki-víztározó, Békás-szoros, Gyilkos-tó, Korond, Torda – Tordai sóbánya, Tordai-hasadék, Magyarvista, Kolozsvár, Körösfő, Bánffyhunyad, Királyhágó.

Úti élményeink képes beszámolóit az alábbi hivatkozásokra kattintva tekinthetik meg!

Határtalanul Erdélyben 2019

Iskolánk az idei tanévben benyújtott HAT-19-01-1104 pályázati azonosítószámú sikeres pályázata révén bekerült a Határtalanul programba! A 2019. 10.14-18-ig tartó erdélyi utazáson 75 tanulónk vehetett részt.

Besze Patrícia 7. a osztályos tanuló élménybeszámolója:

Életem eddigi legszebb élménye volt, hogy részt vehettem a „Határtalanul” iskolai pályázat keretében egy erdélyi túrán. A program öt napja alatt rengeteg élménnyel gazdagodtam, és történelmi, földrajzi tudásomat is bővíthettem. Az utazás sokáig tartott és fárasztó volt, de mindezt feledtette az a rengeteg látnivaló, melyet a kilométerek tartogattak.

Az első napon a Bethlen-kastélyt látogattuk meg, ahol elmondták, hogy ez részben magyar örökség, a románok nem nagyon törődnek vele. Mindez meg is látszott az épületen, amelynek falai elhanyagoltak. Az utunk Somkerékre vezetett, ahol egy református templomot tekinthettünk meg. A szállásunkat 9 óra körül Székelyszentléleken. Másnap meglátogattuk Székelyudvarhelyt, ahol történelmünk nagyjainak mellszobrait láthattuk: Csaba királyfi, Hunyadi János, Orbán Balázs, István király tekintett vissza ránk. A legnagyobb székely sírja előtt Szejkefürdőn tettük tiszteletünket, amit a segesvári vár követett. Itt lehetőségünk volt emléktárgyakat vásárolni.

A harmadik napon Zeteváralján kezdtük meg utunkat a víztározóhoz, látványa mindenkit lenyűgözött. Nekem legjobban a Gyilkos-tó tetszett, amelynek legendás története van. Hatalmas magasságaival lenyűgözött mindannyiunkat a Békás-szoros.

A negyedik napon megnéztük a hármas keresztet. A Csíksomlyói kegytemplomban megérinthettem Babba Máriának a lábát. A Szent Anna-tó nagyon tetszett nekünk, ott készült egy csoportkép is. Mint kiderült, a Mohos-tőzegláp alatt 35 m mély is lehet a víz. Utolsó napon megtekintettük Tamási Áron szülőházát, majd Korondra utaztunk, a híres kerámiáiról nevezetes faluba. Itt vettem egy gyönyörű virágmintás vázát anyukámnak.

Nagyon sok élménnyel és emlékkel tértünk haza.

2019. 10. 14., első nap

2019. 10. 15., második nap

2017-18-as tanévben ismét Felvidékre mentünk. Most a Csallóközt és Pozsonyt vettük célba.

Útvonal:
1.nap: Komárom, Dunaszerdahely, Szlovakia Ring,
2.nap: Somorja, Corvin Mátyás Alapiskola, Jókai vízimalom, Bősi vízierőmű,
3.nap: Pozsony, Sandberg, Dévényi vár
4.nap: Alsó-Sztregova, Madách kúria, Mikszáthfalva (Szklabonya), Mikszáth Kálmán emlékháza

2018.05.06-09-ig a HAT-17-01-2017-00448 pályázati azonosítószámú kiránduláson 47 tanulónk vett részt.

1. nap fényképek
  2. nap fényképek
  3. nap fényképek
  4. nap fényképek

Határtalanul 2018

Iskolánk hetedik évfolyamos tanulói áprilisban Szlovákiába utaztak négy napra a Határtalanul! Program keretében. 2019.04.23-26-ig a HAT-18-01-0862 pályázati azonosítószámú kiránduláson 44 tanulónk vett részt. A kirándulás során megtekintettük Fülek, Zólyom, Késmárk, Bártfa, Kassa Vizsoly nevezetességeit valamint a Magas-tátra és a Bélai-Cseppkőbarlang természeti szépségeit. Több tanuló először járt külföldön. A gyerekek számos élménnyel tértek haza. Az élményszerű tanulásnak köszönhetően tudásuk is gyarapodott.

A 2016-17-es tanévben Erdély az úti cél.

Részletesebben itt olvashat róla.

Útvonal:
1.nap: Nagyvárad (dóm, Szt. László herma), Nagyszalonta (Arany-porta, Csonka-torony),
2.nap: Csucsa (Boncza-kastély), Kolozsvár (Mátyás király szobra, Szt.Mihály templom, Hunyadi Mátyás szülőháza), Torockó, Nagyenyed (Bethlen Gábor Kollégium),
3.nap: Marosillye (Bethlen Gábor szülőháza), Vajdahunyad (Hunyadi-vár), Csernakeresztúr (bukovinai székelyek tájháza), Déva (vár, városközpont),
4.nap: Gyulafehérvár (a vár területe, székesegyház), Tordai sóbánya, Körösfő (ref. templom), Király-hágó.

A HAT-16-01-0667 pályázati azonosítószámú nyertes pályázatunkkal 45 diákunk vett részt a kiránduláson, amely 2017. április 19-22-ig tartott.

Fotók

Iskolánknak a 2015-16-os tanévben másodszor sikerült bekerülni a programba.

A HAT-15-05-0141-es pályázati azonosító számú pályázatunkkal 1,3 millió forintos támogatást nyertünk a 4 napos szlovákiai utazásra, melyen 41 hetedikes tanulónk vehetett részt 2016. május 1-4-éig.

A kirándulás útvonala: Kassa, Lőcse, Igló, Szepesi vár, Késmárk, Betléri kastély, Rozsnyó, Gombaszögi barlang.

Pályázati felelős: Hevesi Mária

Filmklip a 2016-os utazásról.

Fotók 1-2. nap.

Fotók 3-4. nap.

Rajzok 1-4. nap.

„A Határtalanul program keretében magyarországi iskolák tanulói az állam támogatásával osztálykiránduláson vesznek részt a szomszédos országok magyarlakta területein, így személyes tapasztalásokat szereznek a külhoni magyarságról.”

A program honlapja.

A 2014-15-ös tanévben először vettünk részt 3 napos Határtalanul tanulmányi kiránduláson a 7. évfolyam tanulóival. A HAT-14-01-0600-os pályázati azonosító számú nyertes pályázatunkkal a szlovákiai Felvidéken jártunk 2015. május 13-15-én.

A kirándulás útvonala: Selmecbánya, Körmöcbánya, Besztercebánya, Magas-Tátra, Ótátrafüred, Lőcse, Szepesi vár, Rimaszombat, Tompa Mihály Alapiskola, Kassa, Füleki vár.

Filmklip a 2015-ös utazásról.