Előkészületek
A 2025. augusztus 27-i Országos Iskolakert-hálózati Találkozón szerzett inspirációk és szakmai tapasztalatok hatására intézményünk elhatározta, hogy saját iskolakert kialakításába kezd. A közös cél az volt, hogy egy olyan élő, tanulást és közösségi élményt egyaránt szolgáló tér jöjjön létre, amelyben a diákok testközelből tapasztalhatják meg a természet működését, a fenntarthatóság alapelveit, valamint az együtt végzett munka értékét.
A találkozót követően megkezdtük a kert előkészítésének és kialakításának lépéseit, amelyek során a tervezéstől a megvalósításig igyekeztünk tudatosan, a rendelkezésünkre álló erőforrásokat figyelembe véve haladni. A következőkben lépésről lépésre bemutatjuk azokat a tevékenységeket, amelyek révén az iskolakertünk lassan formát öltött, és a közösség közös munkájának eredményeként életre kelt.
1. lépés: A terület előkészítése
A kert kialakításának első lépése a kijelölt terület megtisztítása volt. A 8×9 méteres bekerített kertterületen először eltávolítottuk a nemkívánatos növényzetet. Sor került a környező fák belógó ágainak visszametszésére, hogy elegendő fény jusson a leendő veteményesnek, és rendezettebb összképet kapjon a kert.


2. lépés: A kert elnevezése
A kerthez való személyes kötődés erősítése érdekében a Kálvária Kert nevet választottuk neki, amely tükrözi a közösségünk szellemiségét, céljait és mélyíti az iskolához való kapcsolatunkat.

Emellett egy saját készítésű logót is alkottunk, melynek célja szintén az egy csoporthoz való tartozás érzésének megteremtése.
3. lépés: Magaságyások elkészítése
A kert praktikus és átlátható kialakítása érdekében magaságyások létrehozása mellett döntöttünk. Az ágyások megépítése során odafigyeltünk a megfelelő elhelyezésre és szerkezetre, hogy a termesztés könnyen kezelhető és hatékony legyen a gyermekek számára. Az esztétikus megjelenés mellett, javul a talaj minősége, lehetőség van a vízháztartás szabályozására és a növények fejlődésére pozitív hatással van. A ládákat belülről geotextillel béleltük a favédelme és a föld megtartása érdekében. Kívülről vízbázisú lazúrral kezeltük.

4. A közösség ereje:
Az együtt végzett munka bizonyította, hogy ha közösen dolgozunk, sokkal nagyobb dolgokat érhetünk el. Az iskolakert így nemcsak a természetben való tanulás helyszínévé vált, hanem a csapatépítés és az együttműködés szimbólumává is.



Elindult a móka…





